Aktualności

Przyczepy są niezbędne w transporcie. Dzięki nim możemy przewozić różne rodzaje ładunków. Nie możemy jednak wybrać jakiejkolwiek naczepy. Musi być ona dostosowana do towaru, który będzie w niej przewożony. Niektóre pojazdy są wyposażone w przyczepy, ale możemy spotkać się także z zupełnie innymi typami konstrukcji, które mają charakterystyczne dla siebie funkcje. Jednym z ich rodzajów są przyczepy BDF. Dlaczego warto je wybrać? 

Przyczepa BDF - co to?

Przyczepa BDF to nic innego, jak nadwozie wymienne (z angielskiego: swap-body system). Jest to część pojazdu ciężarowego, którą można zamieniać wedle potrzeb. Wykorzystywana jest w transporcie. Są one produkowane zgodnie z wszelkimi wymaganymi normami. Dowolność łączenia i rozłączania sprawia, że są one niesamowicie funkcjonalne. Do ich wymiany nie trzeba żadnych specjalnych środków pomocy technicznej. Najczęściej są one używane w tak zwanym transporcie kombinowanym. Jest to transport, którego część odbywa się koleją, a część drogą. W Niemczech, Belgii, Austrii czy Luksemburgu i Holandii rozwiązanie to jest wykorzystywane na dużą skalę. 

Co to jest naczepa BDFBDF - naczepa wielofunkcyjna

BDF można wykorzystywać na różne sposoby. Służą one w transporcie, ale nie tylko. Mogą stanowić także osobny, mobilny magazyn. Dzięki naczepie BDF łańcuch dostaw może być lepiej zoptymalizowany i skuteczniejszy. Załadunek i rozładunek pojazdu transportowego jest dzięki niej o wiele łatwiejszy i - co najważniejsze z punktu widzenia przedsiębiorców - szybszy. Wymiana naczepy polega na jej odłączeniu i przyłączeniu innej. Ta funkcja pozwala na dowiezienie towaru na miejsce i zabraniu innego w kilka chwil, bez konieczności rozładunku wnętrza pojazdu transportowego oraz ponownego załadunku innym towarem.

Przyczepa BDF - rodzaje

Na rynku dostępne są różne rodzaje naczep BDF. Można wybrać:

  • naczepę chłodniczą,
  • przyczepę kurtynową,
  • wannę stalową,
  • kontener hakowy. 

Naczepa BDF - zalety

Dlaczego warto wybrać ten konkretny typ przyczepy? Czym wyróżniają się naczepy BDF?

Zastosowanie przyczepy BDF sprawia, że możemy załadować towar bez udziału pojazdu transportowego. Gdy tylko wróci z trasy - wystarczy podpiąć nową naczepę i może ruszać w dalszą drogę. Dzięki temu cały transport jest sprawniejszy i szybszy. Dodatkowo:

  • kierowca pojazdu transportowego nie musi przejmować się ładunkiem - czeka na niego gotowy,
  • naczepa może być wykorzystywana jako niewielki tymczasowy magazyn,
  • oszczędza czas, a przez to także pieniądze,
  • dzięki niej można zoptymalizować koszty całej logistyki,
  • przyczepy minimalizują zużycie środka transportu.

Ostatnią zaletą przyczepy BDF jest fakt, że można ją dostosować do towaru, który musi być przewieziony. Można dobrać odpowiedni typ przyczepy (np. chłodniczą) do konkretnych potrzeb klienta.

 

Dzięki swojej wielofunkcyjności przyczepy BDF są coraz popularniejsze. Zaczynają pojawiać się także w Polsce. Cenią je właściciele firm transportowych i magazynów, a także zawodowi kierowcy pojazdów ciężarowych. Naczepa BDF zapewnia szybki i łatwy transport przeróżnych towarów.

 

A jeśli szukasz akumulatorów ciężarowych, to zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego

https://sklep-baterie.com.pl/akumulatory-rozruchowe/akumulatory-do-ciezarowek.html

Reakcje chemiczne zachodzące w akumulatorze sprawiają, że powstaje tam wybuchowy gaz. Ale jest na to rozwiązanie, wystarczy zastosować wężyk do odgazowywania akumulatora, który zapewni skuteczne odprowadzenie gazów na zewnątrz.

Kiedy używanie węży do odgazowywania jest zasadne?

Czy posiadanie akumulatora Bpower wymusza na nas wykorzystanie węża do odgazowywania? Każdy akumulator kwasowo-ołowiowy zamontowany m.in. wewnątrz pojazdu jest wskazaniem do zastosowania wężyka do odgazowania. To właśnie dzięki niemu odgazowanie akumulatora jest bezpieczne i bardzo skuteczne.

Część pojazdów jest wyposażona w wąż z końcówką kątową, za pomocą której można odprowadzić gazy z akumulatora. Jeśli w naszym pojeździe zostało zastosowane takie rozwiązanie, wąż musimy umieścić w odpowiednim otworze. Warto pamiętać, by w momencie, gdy otwór umiejscowiony jest z drugiej strony akumulatora, zamknąć go wykorzystując do tego celu odpowiednią zaślepkę.

Uwaga: Każda praca przy akumulatorze może stwarzać zagrożenie, dlatego powinniśmy zawsze w jej trakcie nosić okulary ochronne.

Przykład akumulatora po wybuchuCzy zamiana strony, po której dokonane będzie odgazowywanie w przypadku akumulatorów Bpower jest dopuszczalna?

Akumulatory samochodowe Bpower wyposażone są w otwory do podłączenia węża po prawej lub lewej stronie. W momencie, gdy otwór do odgazowywania jest położony po niewłaściwej stronie, konieczne jest wyciągnięcie białej zatyczki i umieszczenie jej z drugiej strony. Zabieg ten ma na celu zapobieganie ulatniania się gazu. Wyjęcie zatyczki nie jest skomplikowane i zabieg ten można przeprowadzić, wykorzystując wkręt do drewna, którego średnica nie przekracza 5 mm. Akumulatory zostały zaprojektowane w ten sposób, że nawet mocne wciśnięcie zaślepki nie sprawi, że wpadnie ona do wnętrza akumulatora.

Kilka słów o otworach do odgazowywania u producentów różnych marek

W chwili obecnej wszystkie akumulatory wykorzystywane przez firmy Mercedes-Benz i BMW wyposażone są w otwory do odgazowywania po stronie bieguna dodatniego, co oznacza, że znajdują się z prawej strony. Koncern VW projektuje swoje akumulatory w taki sposób, że przyłącze znajduje się po stronie lewej.

Zalecenia firmy Bpower

Każdy akumulator z płynnym elektrolitem powinien zostać wyposażony w wężyk odprowadzający gazy. Wyjątkiem są akumulatory w technologii AGM w których podczas normalnego użytkowania nie wydzielają gazów, a wyjątkiem jest niewłaściwe ładowanie lub usterka akumulatora. W przypadku akumulatorów AGM zaleca się stosować ładowarki mikroprocesorowe >> https://sklep-baterie.com.pl/ladowarki-automatyczne/ladowarka-mikroprocesorowa.html << w celu uniknięcia przeładowania akumulatora i jego uszkodzenia a nawet wybuchu!

 

 

Akumulatory to magazyny energii elektrycznej, które wykorzystujemy w różnych celach. Najczęściej są używane w samochodach i innych pojazdach, jako baterie rozruchowe. Zapewniają prąd potrzebny do pracy rozrusznika, który uruchamia silnik spalinowy. Następnie, w trakcie jego pracy, są doładowywane alternator. Najważniejszymi parametrami każdego akumulatora jest jego napięcie wyrażone w woltach (V), a także pojemność wyrażona w amperogodzinach (Ah). W przypadku baterii rozruchowych podawany jest także ich maksymalny prąd wyrażony w amperach (A), który są w stanie oddać w krótkim okresie czasu (kilka do kilkunastu sekund).

 

Połączenie szeregowe - zwiększamy napięcie

 

 

Typowy akumulator samochodowy posiada napięcie 12V, a jego pojemność to od 50 do 100Ah. Dla potrzeb poniższego wyliczenia przyjmijmy, że dysponujemy baterią o pojemności 75Ah, a jej maksymalny prąd rozruchowy to 750A. Łącząc dwa takie źródła energii szeregowo, podwoimy napięcie na wyjściu układu. Będzie to już nie 12V, ale 24V. Połączenie szeregowe nie podnosi natomiast pozostałych wartości, czyli pojemności oraz prądu rozruchowego.

Akumulatory łączone w ten sposób powinny mieć:

  • najlepiej taką samą pojemność
  • powinny być wykonane w tej samej technologii
  • powinny być podobnie zużyte!
  • taki sam stan naładowania.
  • kable wykorzystane do połączenia akumulatorów muszą być odpowiednio zwymiarowane i możliwie najkrótsze.
  • powinno się wymieniać oba akumulatory jednocześnie!

 

Połączenie równoległe - zwiększamy pojemność

 

Czasami potrzebujemy większej pojemności, natomiast napięcie może pozostać na takim samym poziomie. Wtedy łączymy akumulatory równolegle, co pozwoli nam uzyskać takie właśnie parametry. Co ważne, w tym przypadku możemy połączyć baterie o różnych pojemnościach i prądach rozruchowych, identyczny musi być natomiast poziom ich naładowania, a także napięcie znamionowe. Gdy stosujemy połączenie równoległe, ta ostatnia wartość nie ulega zmianie, natomiast pojemności i prądy sumują się. W przypadku dwóch akumulatorów 12V, 75Ah i 750A, otrzymamy na wyjściu napięcie 12V, pojemność 150Ah i maksymalny prąd 1500A.

Akumulatory łączone w ten sposób powinny mieć:

  • najlepiej taką samą pojemność
  • powinny być wykonane w tej samej technologii
  • powinny być podobnie zużyte!
  • taki sam stan naładowania.
  • kable wykorzystane do połączenia akumulatorów muszą być odpowiednio zwymiarowane i możliwie najkrótsze.
  • powinno się wymieniać oba akumulatory jednocześnie!

 

Więcej wszystkiego, czyli połączenie szeregowe i równoległe!

 

 

Chcąc powiększyć zarówno napięcie jak i pojemności, a także maksymalne prądy układu, możemy zastosować połączenie szeregowo-równoległe. Zwykle jest ono stosowane wtedy, gdy posiadamy cztery akumulatory. Przyjmując, że wciąż są to nasze wcześniejsze baterie o parametrach 12V, 75Ah, 750A, najpierw łączymy po dwie z nich szeregowo, otrzymując napięcie 24V, pojemność 75Ah i prąd 750A. Teraz obydwa te szeregi łączymy ze sobą równolegle, co daje nam finalnie 24V, 150Ah oraz 1500A maksymalnego prądu.

Akumulatory łączone w ten sposób powinny mieć:

  • najlepiej taką samą pojemność
  • powinny być wykonane w tej samej technologii
  • powinny być podobnie zużyte!
  • taki sam stan naładowania.
  • kable wykorzystane do połączenia akumulatorów muszą być odpowiednio zwymiarowane i możliwie najkrótsze.
  • powinno się wymieniać oba akumulatory jednocześnie!

 

Czy warto wymieniać oba akumulatory jednocześnie?     

Wraz ze wzrostem stopnia zużycia akumulatora zmienia się opór wewnętrzny. Im starszy akumulator, tym wyższy opór wewnętrzny. Jeśli „stary” akumulator jest połączony z „nowym” akumulatorem, prądy lub napięcia rozkładają się nierówno, co powoduje niesymetryczne obciążenia.      Jeśli akumulatory nie zostaną rozładowane lub naładowane, w przypadku połączenia równoległego, dochodzi między akumulatorami do przepływu prądów kompensacyjnych o wysokich wartościach. „Nowy” akumulator próbuje naładować „stary” akumulator. (wyrównanie potencjałów)*

*bannerbatterien

Wybór odpowiedniego akumulatora do samochodu ciężarowego nie jest taki łatwy jak by się mogło wydawać. Na rynku jest bardzo wiele modeli, które mają różne parametry jak na przykład pojemność, prąd rozruchowy czy też biegunowość. Dany akumulator ma także swoją oporność na wibrację, a także trwałość. Wybór akumulatora może więc zająć trochę czasu. Tego typu urządzenia mają duży wpływ na funkcjonalność danego przedsiębiorstwa, firmy (w szczególności transportowego). Bowiem przestój pojazdów w firmie transportowej to duże koszty. Jak dobrać akumulator do samochodu ciężarowego? Czym się kierować przy tego rodzaju kupnie?

Bardzo często właściciele skuterów zadają pytania: jaki akumulator do skutera wybrać? Jak naładować akumulator skutera? W rzeczywistości wybór baterii do skutera na naszej stronie internetowej jest dość prosty. Jeśli nie masz na to czasu, możesz skontaktować się z nami online a nasi doradcy pomogą dobrać odpowiednią baterię.

Kupując nowy akumulator do swojego pojazdu, nie możesz polegać tylko na okazji cenowej, ponieważ konsekwencje mogą być poważne. Trzeba dobrze się zastanowić jaki akumulator kupić, uwzględniając potrzeby swojego auta. Duże znaczenie mają parametry takiej baterii: jej typ, pojemność czy też prąd rozruchowy. Stając przed dylematem jak dobrać akumulator do samochodu, warto wesprzeć się wiedzą sprzedawcy, który potrafi dopasować najlepszy model do danego auta.

Jeżeli silnik Twojego auta nie odpala, zapewne pierwsze o czym myślisz, to rozładowany akumulator. Rzeczywiście, kiedy temperatury spadają mroźny poranek może przynieść kierowcy taką niemiłą niespodziankę. Jak uruchomić silnik, gdy akumulator ma zbyt małe napięcie? Pomóc może jump starter - przydatne, kompaktowe urządzenie, które zawsze możesz mieć ze sobą. Przyjrzeliśmy się temu, jak działa taki sprzęt i czy rzeczywiście potrafi odpalić duży silnik BMW X5.

Zapewnienie bezpieczeństwa sobie i swojej rodzinie jest najważniejszym z dążeń każdego współczesnego człowieka. Z tego powodu w domach, samochodach, firmach, sklepach montowane są specjalne systemy bezpieczeństwa. Aby mogły one spełniać swoje zadania, niezbędny jest stały, nieprzerwany dopływ energii elektrycznej. Niestety zdarzają się sytuacje, w których dochodzi do awarii sieci energetycznej i jedynym wyjściem jest akumulator do alarmu.

BattMAN ratuje baterie samochodowe przed zbyt krótkim życiem!

Jako że e-mobilność to coraz częściej poruszany temat w mediach, ludzie zaczynają zadawać na ten temat przeróżne pytania. Jednym z popularniejszych zagadnień jest to, co się stanie, kiedy pojazd elektryczny osiągnie kres swojej żywotności? Czy akumulator napędowy nie nadaje się już wtedy do niczego? Na pierwszy rzut oka fakt ten ciężko stwierdzić. Jednak w tym momencie z pomocą przychodzi nam nowoczesne oprogramowanie BattMAN ReLife, które w zaledwie kilka minut przeanalizuje stan akumulatora. Przy użyciu starszych metod proces ten trwał nawet do kilku godzin.

 

Zautomatyzowane systemy transportowe

są jedną z najważniejszych części składowych zakładu należącego do BMW Group, zlokalizowanego w Dingolfing. Takie systemy dzielą się na wiele różnych rodzajów. Można do nich zaliczyć m.in. automatyczne wózki widłowe, ale też autonomiczne zestawy, z których korzysta się w przypadku wózków transportowych. Inteligentne systemy transportowe pozwalają na przyspieszenie i zwiększenie bezpieczeństwa zaplanowanych prac i trudno wyobrazić sobie bez nich funkcjonowanie współczesnej hali produkcyjnej. W ich składzie znajdują się również innowacyjne roboty transportowe. 

 

Dobry akumulator samochodowy czyli jaki?

Bez akumulatora żaden samochód nie będzie mógł ruszyć. To nieodłączne wyposażenie każdego pojazdu. Służy do zasilania wszystkich urządzeń elektrycznych, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. Energia elektryczna, którą wytwarza, jest potrzebna do rozruchu silnika. Kiedy silnik jest już odpalony, a pojazd znajduje się w ruchu, akumulator jest ładowany przez alternator, dzięki czemu uzupełniana jest energia zużyta podczas postoju i rozruchu. Wybierając akumulator do swojego auta, zależy nam na zakupie jak najlepszego urządzenia, które będzie działało długo i bezawaryjnie. Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów akumulatorów samochodowych, które przedstawimy Wam w dzisiejszym wpisie!

Gdzie oddać stary akumulator?

Akumulatory to urządzenia służące do gromadzenia energii, które można wielokrotnie doładowywać. Są powszechnie wykorzystywane zarówno w motoryzacji, przemyśle, jak i w codziennym życiu w gospodarstwach domowych. Stworzenie akumulatorów umożliwiło nam zapewnienie mobilności wielu urządzeniom elektronicznym, dzięki czemu możemy je ze sobą nosić, nie będąc zmuszonym do korzystania z kabli i gniazdek elektrycznych. Na rynku dostępnych jest duży wybór różnych akumulatorów, które są przeznaczone do różnorodnych zastosowań. Po pewnym czasie każdy akumulator zużywa się i powinien być wymieniony na nowy. Ze względu na specyfikę swojej budowy nie może być on jednak wyrzucony do zwykłych odpadów komunalnych, gdyż mógłby stać się źródłem zagrożenia dla środowiska naturalnego, ludzi oraz organizmów żywych.

Baterie przemysłowe - charakterystyka i zastosowanie

Baterie zna każdy z nas, są nam niezbędne w codziennym życiu, aby zapewnić pracę wielu mobilnych urządzeń, którymi się otaczamy. Te niewielkie przenośne źródła prądu są powszechnie wykorzystywane przez producentów różnego rodzaju sprzętu elektronicznego. Możemy je spotkać w pilotach, latarkach, telefonach, zabawkach, zegarkach i wielu innych przedmiotach codziennego użytku. Oprócz tych popularnych i niewielkich baterii produkowane są także większe, które nazywamy bateriami przemysłowymi. 

Akumulatory rozruchowe - zasada działania

Akumulator rozruchowy należy do grupy akumulatorów elektrycznych, kwasowo-ołowiowych. Jego budowa oparta jest na ogniwach galwanicznych. Ogniwa galwaniczne tworzą elektrody ołowiowe oraz elektrody z ditlenku ołowiu. Wnętrze akumulatora wypełnia ok. 37% roztwór wodnego kwasu siarkowego, czyli elektrolit. Na czym polega ich zasada działania? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzyjmy się dokładniej ich budowie i cyklom pracy.

RODZAJE AKUMULATORÓW DO MOTOCYKLI:

Chcesz dobrać rodzaj akumulatora do motocykla?

W NATURZE WSZYSTKO MA SWOJE MIEJSCE:

Kampania Edukacyjna - Środowiskowa Baterie Przemysłowe Sp. z o.o.

NOWOŚĆ W NASZEJ OFERCIE!

Przedstawiamy Jump Starter NOCO GB50- urządzenie do awaryjnego rozruchu akumulatorów w pojazdach.

 

NOWOŚĆ!! ŁADOWARKI BPOWER:

Do akumulatorów kwasowo-ołowiowych starszej oraz nowszej generacji 6V,12V oraz 24V, w tym serii AGM, EFB oraz GEL.

NOWOŚĆ!! AKUMULATORY SEMI-TRAKCYJNE:

Seria XT o napięciu znamionowym 6V, 8V oraz 12V. Jest to seria przeznaczona do pracy cyklicznej o żywotności projektowanej 450 cykli.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.