BattMAN - Powstanie i zastosowanie oprogramowania

BattMAN ReLife swój sukces zawdzięcza rozwojowym pracom przeprowadzonym wraz z ekspertami ds. recyklingu w Volkswagen Group Components. Po wielu miesiącach żmudnego programowania i testowania produktu BattMAN ReLife w końcu staje się innowacyjnym narzędziem analitycznym, które w krótkim czasie jest w stanie wystawić rzetelną ocenę akumulatora i wyznaczyć jego dalszą drogę.

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii BattMan pomaga we wstępnej diagnostyce recyklingu akumulatorów w zakładach pilotażowych Volkswagen Group Components i kilku innych markach Grupy Volkswagen.

Ciekawym przykładem jest dział zarządzania jakością Audi Brussels, który odpowiada za powstanie pierwszej wersji BattMAN służącej do zaawansowanej analizy wysokonapięciowego akumulatora Audi e-tron.

Sposób działania oprogramowania BattMAN

 ratunek akumulatorów za pomocą programu BattMAN

W jaki sposób działa ten cały BattMAN? Pierwszym krokiem jest podłączenie go do złącz niskiego napięcia, a następnie sprawdzenie, czy akumulator samochodowy jest w stanie się komunikować i przesyłać dane. Jeśli operacja ta przebiegła pomyślnie, system zaczyna wykrywać i wyświetlać komunikaty o błędach i informacje o rezystancji izolacji, pojemności, temperaturze oraz napięciu ogniw. Axel Vanden Branden, inżynier ds. jakości w Audi Brussels wyjaśnia: „Jesteśmy w stanie zmierzyć wszystkie najważniejsze parametry ogniwa. Następnie system sygnalizacji świetlnej wskazuje stan ogniwa po ogniwie: zielony oznacza, że ogniwo jest w dobrym stanie, żółty, że wymaga dokładniejszej kontroli, a czerwony, że ogniwo jest niesprawne.”

Pozwala to użytkownikowi na określenie ogólnego stanu baterii. W zależności od dostępnej pojemności wykrytej przez system akumulator wysokonapięciowy może:

  • zostać ponownie w całości lub w części wykorzystany w pojeździe elektrycznym

  • otrzymać drugie życie jako mobilny lub stacjonarny rezerwuar energii,

  • podlec procesowi efektywnego recyklingu i być ponownie wykorzystany do produkcji nowych ogniw.

    Frank Blome, szef działu ogniw i systemów akumulatorowych w Volkswagen Group Components mówi: „Wiemy, że materiały akumulatorowe pochodzące z recyklingu są tak samo efektywne jak nowe. Te materiały z recyklingu będą w przyszłości ponownie wykorzystywane do produkcji ogniw."

    Volker Germann, prezes zarządu Audi Brussels dodaje: „Rozwój BattMAN ReLife jest doskonałym przykładem sukcesu, do jakiego prowadzi współpraca między różnymi markami Grupy Volkswagen.”

Jak więc widać BattMAN ReLife to prawdziwa rewolucja, która może odmienić funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw związanych z e-mobilnością, a przy tym zadbać o naszą planetę!

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.